Ofte Stillede Spørgsmål

Årsrapport

FAQs coming soon

Bogføring

Hvad gør man når der mangler et bilag?

Hvis der mangler et bilag til regnskabet, skal man først og fremmest se om det kan fremskaffes, enten ved at gennemgå en mail eller kontakte leverandøren. Hvis bilaget ikke kan findes, sættes det på en konto til ikke fradragsberettigede omkostninger. Da man ikke må trække moms eller skattefradrag fra manglende bilag.

Bogføringsloven

FAQs coming soon

Bogholder

Kan en bogholder hjælpe med at rydde op i et rodet regnskab?

Ja, en bogholder kan hjælpe både med at gennemgå og rydde op i et rodet regnskab. Alt efter hvor stort regnskabet er kan det være lettere og hurtigere for bogholderen at ”starte forfra” i regnskabet der skal ryddes op i.

Hvornår giver det mening at skifte bogholder

Det kan man gøre når som helst, men det er lettest for alle, hvis man vælger en klart afgrænset periode, som f.eks.

Slutningen af en måned
Slutningen af et kvartal
Efter en momsperiode
Efter regnskabsårets afslutning

Ved de to sidste skal der ifølge bogføringsloven laves afstemning alligevel, så det er her omkostningerne              burde være lavest.

Løn

FAQs coming soon

Moms

FAQs coming soon

Revisor

FAQs coming soon