Du er her:

Giv andre adgang til ny Digital Post

I dag får man som firma og privat person rigtig mange informationer og evt. fakturaer fra det offentlige gennem Digital Post. Derfor kan det i mange tilfælde give god mening at give os adgang hertil.

Efter d. 21/03-2022 kan der ikke længere gives ekstern adgang til digital post på e-Boks, der kan kun vises ny post fra virksomheder.  Det betyder at der skal benyttes det nye og forbedrede system digital post.

For at give andre virksomheder eller personer rettigheder til Digital Post, skal man ind på rettighedsportal. Man kan logge på med enten sit personlige nemID, hvis man har en ledelsespost i virksomheden – ellers skal der logges på med virksomhedens medarbejdersignatur.

Inde på rettighedsportalen kan man administrerer hvilke interne og eksterne adgange, samt hvilke rettigheder de forskellige brugere har til virksomheden. Man kan til hver en tid give hver bruger flere rettigheder, eller fjerne dem helt. 

For at give en ekstern virksomhed adgang, skal der trykkes på Opret adgang.

Digital Post. Give andre gang til offentlig post eller digital post

Så kan du vælge hvilken virksomhed der skal have adgang. Vores CVR nr. er 35418164. Tryk derefter fremsøg virksomhed, hvor Rigtig Rådgivning ApS kommer frem. Tryk derefter næste.

Nu vælges der hvilke rettigheder du vil give virksomheden. For at læse digital post, er ekstern læseadgang nødvendig.

 

Så kommer du tilbage til forsiden, som gerne skal se sådan her ud:

 

Det var det, der er nu tildelt adgang til den digital post.

Giv andre adgang til ny Digital Post
Indholdsfortegnelse